1 Mart 2012 Perşembe

Şeker Kızım

Herkese Merhaba,
Ben, Şeker Kızım Lara, kitabımız, insülinlerimiz....

Beş yıldır Tip 1 Diyabet hastası olan kızım Lara ile yaşadıklarımızı, kendi hikayemiz üzerinden toplumda Tip 1 Diyabet ile ilgili bir farkındalık yaratmak amacıyla kitaba dönüştürdüm. Zira Tip 1 Diyabet hastalarının durumları, tedavi biçimleri ve yaşadıkları; toplumda daha çok bilinen Tip 2 Diyabet hastalarından oldukça farklı. Ancak toplumun büyük çoğunluğu Tip 2 diyabet hastası olduğu için maalesef Tip 1 Diyabet hastaları seslerini yeterince duyuramıyorlar. Tip 1 Diyabet hastalarının büyük çoğunluğu 10-18 yaş aralığında tanı alıyorlar ve yaşamlarının sonuna kadar da şeker hastası olarak yaşıyorlar. Böyle bir hastalıkla başa çıkmak için çok gençler ve bu yüzden de toplumun ilgisine ve hastalıkları hakkında daha çok bilgi sahibi olunmasına ihtiyaçları var.

Aynı zamanda bir ACEV (Anne Çocuk Eğitim Vakfı) gönüllüsü olduğum için kitabın tüm gelirini de ACEV'e bağışladım. Lara, şeker hastası olarak geçirdiği beş yılın son dört yılında insülin pompası kullanıyor. İnsülin pompası ile ilgili merak ettiklerinizi de bu blog aracılığı ile sorabilirsiniz ya da sizin çocuğunuz da insülin pompası kullanıyor ise paylaşabilirsiniz.

Bu blogu oluşturmamdaki amaç hem kitabın tanıtımına fayda sağlamak ama aynı zamanda bundan sonra yaşayacaklarımızı da sizlerle paylaşmak. Şeker hastası çocuklarımız için basit yemek tarifleri, nelerin kan şekerini düşürdüğü, nelerin yükselttiği ile ilgili deneyimlerimiz, çeşitli aktiviteler sırasında kan şekerini nasıl kontrol altında tutabileceğimiz (örneğin spor yaparken, mangal partileri, arkadaşlarla geçirilen zamanlar, bizimle birlikte yaz tatili, tek başına yaz tatili, sınav zamanı....) ile ilgili paylaşımlar, rutin doktor kontrolleri, SGK ile yaşanan sorunlar, her türlü pratik bilgi..... Bütün bunları paylaşabileceğimizi ve zaman içinde birbirimizden çok şey öğreneceğimizi düşünüyorum.

Umarım Tip 1 Diyabet anneleri takip eder ve benimle paylaşırlar yaşadıklarını.

Sevgilerimle,

Müge Keller

NOT: Bu ilk günüm olduğu için cici cici yazdım. Bundan sonraki yazılarımda günlük dilimi kullanmayı düşünüyorum. Ne dersiniz...


İlgilenenler için Şeker Kızım isimli kitabı internet üzerinden satış yapan pek çok kitapçıdan alabilirsiniz. Bazılarının internet adreslerini belirtiyorum:

http://www.kitapyurdu.com/kitap/default.asp?id=594527

http://www.pandora.com.tr/urun/seker-kizim/250674

http://www.kitapelinizde.com/kitap/771726/seker_kizim_muge_keller.htm

http://www.kabalci.com.tr/sokak-kitaplari-yayincilik/muge-keller/seker-kizim-9786054516605.htm

http://www.kitapambari.com/kitap/seker-kizim-p542885.html










1 yorum:

  1. selam ben bu yazıları yazan cici hanımefendinin kız kardeşiyim,ve şeker prensesinde teyzesiyim.umarım tüm bu yaptıkların toplumda farkındalık yaratır.seninle gurur duydum...

    YanıtlaSil