5 Mart 2012 Pazartesi

Çok mecbur kalmadıkça tatlandırıcıları kullanmak istemiyorum. Zira doktorumuz da bizi bu konuda uyarmıştı. Tatlandırıcıların uzun vadedeki etkilerinden emin değiliz. Dolayısıyla bir şeker hastasının aslında "tatlı" fikrinden uzaklaşması önemlidir demişti. Eh ortalama insan ömründen yola çıkarak kızımın daha 50-60 yıl yaşayacağını varsayarak tatlandırıcıları sık sık kullanmak istemiyorum. Reçel, kurabiye, kek gibi şeker kullanmak zorunda olduğumuz yiyeceklerde, şeker miktarını azaltarak, tatlandırıcı kullanmaktan kaçınabiliriz. Ama tatlandırıcı kullanmak zorunda olduğumuz zamanlarda da Splenda'yı tercih ediyorum.  Lara yemeklerin yanında meyva suyu içmeyi sever. Dün akşam bir ayva, bir elmayı bir litre suyun içinde kaynattım, içine de bir çorba kaşığı toz Splenda kattım. Çok da lezzetli oldu.....

1 yorum:

  1. Müge Abla ben bunu Ayla için yapıyorum. Ayva, elma ve armudu kabukları ve çekirdekleriyle doğrayıp kaynatıyorum. Çok uzun bir süre kaynatırsanız iyice şekerini bıraktığından ekstra şeker yada tadlandırıcı ilave etmenize gerek kalmayabilir. Kaynadıktan sonra bir 40-45 dakika daha kısık ateşte kaynatıyorum. Belki o zaman splenda ilave etmenize gerek kalmayabilir. Sevgiler,Nesrin.

    YanıtlaSil